Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Logopeda

Logopeda szkolny: mgr Edyta Barcz

Kontakt: edyta.barcz@zsp4gdynia.pl

Konsultacje:  WTOREK  14:40 – 15:25  Sala: 24 (pawilon c)

Zadania logopedy szkolnego:

  • przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych;
  • diagnozowanie logopedyczne;
  • organizowanie pomocy logopedycznej;
  • prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej;
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń w komunikacji językowej;
  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli i rodziców.


Udział dzieci w zajęciach

Opieką logopedyczną objęci są uczniowie posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniami do terapii logopedycznej, uczniowie, którzy posiadają zaburzenia komunikacji językowej powodujące trudności w nauce czytania i pisania. Uczniowie zakwalifikowani po przeprowadzeniu badań przesiewowych, które są przeprowadzane we wrześniu wśród dzieci nowoprzyjętych oraz dokonuje się oceny stanu mowy wśród uczniów będących już w trakcie terapii logopedycznej.

Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w maksymalnie czteroosobowej grupie lub indywidualnie. Uczniowie powinni mieć ze sobą zeszyt lub teczkę gdzie wklejane są ćwiczenia i zapisywane informacje dla rodziców.

Rodzice umawiają się na spotkanie z logopedą w celu omówienia diagnozy logopedycznej i ustalenia zasad współpracy. Jeżeli dziecko było objęte opieką logopedy w poprzedniej placówce mile widziane będzie przyniesienie na spotkanie materiałów wykorzystywanych w dotychczasowej terapii.

Logopedia

22/23

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

  1. 8.00 - 8.45

 

 

 

 

 

 

  1. 8.55 - 9.40

 

 

przedszkole

Wwr w 0a

 

  1. 9.50 - 10.35

0b/2b

1b/5b

1a

1b

przedszkole

  1. 10.45 - 11.30

1b/1c

2c/2d

0a

 

3b i 3c/2b

 

3a

 

  1. 11.50 - 12.35

2a

 

2b

0b

1a

 

0a

  1. 12.50 - 13.35

2c/2d

 

1a/1c

3a/3c

2d/4a



  1. 13.45 - 14.30

4b

 

 

 

 

  1. 14.40 - 15.25

 

konsultacje

 

 

 

 

Serdecznie zapraszam do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od systematycznych ćwiczeń w domu.

 

Dlaczego rola rodzica w terapii logopedycznej jest tak ważna? 

Skuteczność terapii logopedycznej zależy od współpracy logopedy z dzieckiem i rodzicem. Zajęcia z logopedą nie są wystarczającym elementem terapii. Bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem w domu. Po każdych zajęciach w zeszycie są zapisane lub wklejone ćwiczenia jakie uczeń powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Często postęp w terapii osiąga się małymi krokami, a pozornie błahe zabawy i ćwiczenia wykonywane systematycznie niosą ze sobą poważne umiejętności i nawyki. Tempo postępów w terapii jest sprawą indywidualną, zależną od predyspozycji dziecka. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się rodziców w program terapii pomoże osiągnąć zamierzone cele.

Data dodania: 2023-04-27 20:30:14
Data edycji: 2023-09-26 22:21:55
Ilość wyświetleń: 459

Gdynia jest najlepszym interesem, jaki kiedykolwiek Polska mogła zrobić...

Franciszek Sokół
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej