Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Logopeda

Logopeda szkolny: mgr Edyta Barcz

Kontakt: edyta.barcz@zsp4gdynia.pl

Konsultacje:  WTOREK  14:40 – 15:25  Sala: 24 (pawilon c)

Zadania logopedy szkolnego:

  • przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych;
  • diagnozowanie logopedyczne;
  • organizowanie pomocy logopedycznej;
  • prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej;
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń w komunikacji językowej;
  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli i rodziców.


Udział dzieci w zajęciach

Opieką logopedyczną objęci są uczniowie posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniami do terapii logopedycznej, uczniowie, którzy posiadają zaburzenia komunikacji językowej powodujące trudności w nauce czytania i pisania. Uczniowie zakwalifikowani po przeprowadzeniu badań przesiewowych, które są przeprowadzane we wrześniu wśród dzieci nowoprzyjętych oraz dokonuje się oceny stanu mowy wśród uczniów będących już w trakcie terapii logopedycznej.

Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w maksymalnie czteroosobowej grupie lub indywidualnie. Uczniowie powinni mieć ze sobą zeszyt lub teczkę gdzie wklejane są ćwiczenia i zapisywane informacje dla rodziców.

Rodzice umawiają się na spotkanie z logopedą w celu omówienia diagnozy logopedycznej i ustalenia zasad współpracy. Jeżeli dziecko było objęte opieką logopedy w poprzedniej placówce mile widziane będzie przyniesienie na spotkanie materiałów wykorzystywanych w dotychczasowej terapii.

Logopedia

22/23

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

  1. 8.00 - 8.45

 

 

 

 

 

 

  1. 8.55 - 9.40

 

 

przedszkole

Wwr w 0a

 

  1. 9.50 - 10.35

0b/2b

1b/5b

1a

1b

przedszkole

  1. 10.45 - 11.30

1b/1c

2c/2d

0a

 

3b i 3c/2b

 

3a

 

  1. 11.50 - 12.35

2a

 

2b

0b

1a

 

0a

  1. 12.50 - 13.35

2c/2d

 

1a/1c

3a/3c

2d/4a



  1. 13.45 - 14.30

4b

 

 

 

 

  1. 14.40 - 15.25

 

konsultacje

 

 

 

 

Serdecznie zapraszam do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od systematycznych ćwiczeń w domu.

 

Dlaczego rola rodzica w terapii logopedycznej jest tak ważna? 

Skuteczność terapii logopedycznej zależy od współpracy logopedy z dzieckiem i rodzicem. Zajęcia z logopedą nie są wystarczającym elementem terapii. Bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem w domu. Po każdych zajęciach w zeszycie są zapisane lub wklejone ćwiczenia jakie uczeń powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Często postęp w terapii osiąga się małymi krokami, a pozornie błahe zabawy i ćwiczenia wykonywane systematycznie niosą ze sobą poważne umiejętności i nawyki. Tempo postępów w terapii jest sprawą indywidualną, zależną od predyspozycji dziecka. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się rodziców w program terapii pomoże osiągnąć zamierzone cele.

Data dodania: 2023-04-27 20:30:14
Data edycji: 2023-09-26 22:21:55
Ilość wyświetleń: 278

Gdynia jest najlepszym interesem, jaki kiedykolwiek Polska mogła zrobić...

Franciszek Sokół
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej