Logopeda szkolny: mgr Edyta Barcz
Kontakt: edyta.barcz@zsp4gdynia.pl
Konsultacje: WTOREK 14:40 – 15:25 Sala: 24 (pawilon c)
Zadania logopedy szkolnego:
Udział dzieci w zajęciach
Opieką logopedyczną objęci są uczniowie posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniami do terapii logopedycznej, uczniowie, którzy posiadają zaburzenia komunikacji językowej powodujące trudności w nauce czytania i pisania. Uczniowie zakwalifikowani po przeprowadzeniu badań przesiewowych, które są przeprowadzane we wrześniu wśród dzieci nowoprzyjętych oraz dokonuje się oceny stanu mowy wśród uczniów będących już w trakcie terapii logopedycznej.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w maksymalnie czteroosobowej grupie lub indywidualnie. Uczniowie powinni mieć ze sobą zeszyt lub teczkę gdzie wklejane są ćwiczenia i zapisywane informacje dla rodziców.
Rodzice umawiają się na spotkanie z logopedą w celu omówienia diagnozy logopedycznej i ustalenia zasad współpracy. Jeżeli dziecko było objęte opieką logopedy w poprzedniej placówce mile widziane będzie przyniesienie na spotkanie materiałów wykorzystywanych w dotychczasowej terapii.
Logopedia 22/23 |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
przedszkole |
Wwr w 0a |
|
|
0b/2b |
1b/5b |
1a |
1b |
przedszkole |
|
1b/1c |
2c/2d |
0a |
3b i 3c/2b
|
3a
|
|
2a
|
2b |
0b |
1a |
0a |
|
2c/2d
|
1a/1c |
3a/3c |
2d/4a |
|
|
4b |
|
|
|
|
|
|
konsultacje |
|
|
|
Serdecznie zapraszam do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od systematycznych ćwiczeń w domu.
Dlaczego rola rodzica w terapii logopedycznej jest tak ważna?
Skuteczność terapii logopedycznej zależy od współpracy logopedy z dzieckiem i rodzicem. Zajęcia z logopedą nie są wystarczającym elementem terapii. Bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem w domu. Po każdych zajęciach w zeszycie są zapisane lub wklejone ćwiczenia jakie uczeń powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Często postęp w terapii osiąga się małymi krokami, a pozornie błahe zabawy i ćwiczenia wykonywane systematycznie niosą ze sobą poważne umiejętności i nawyki. Tempo postępów w terapii jest sprawą indywidualną, zależną od predyspozycji dziecka. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się rodziców w program terapii pomoże osiągnąć zamierzone cele.
Gdynia jest najlepszym interesem, jaki kiedykolwiek Polska mogła zrobić...
81-571 Gdynia
ul. Chwaszczyńska 26