W naszej szkole możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego – mLegitymacja.
Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!
Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej i w formie plastikowych kart ID-1 (potocznie zwanych e-legitymacjami).
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Jest to bezpieczne, nowoczesne narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w jej papierowej/plastikowej wersji. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa/plastikowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają
z”tradycyjnych”dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.
Co jest w środku?
W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:
Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
WYDAWANIE/URUCHOMIENIE mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
1. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły.
2. Wysłać do dziennika elektronicznego (Librus) zdjęcie do legitymacji, jeśli wcześniej nie zostało tam zamieszczone lub jest nieaktualne. Zdjęcie można wykonać korzystając z Bezpłatnego Kreatora zdjęć do mLegitymacji.
https://passport-photo.online/pl - Bezpłatny Kreator zdjęć do mLegitymacji. Zdjęcie powinno spełniać takie kryteria jak zdjęcie do dowodu osobistego lub paszportu.
mlegitymacja - Instrukcja obsługi kreatora zdjęć.
3. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów 1.0.pdf
4. Informację o wygenerowanym kodzie aktywacyjnym szkoła prześle rodzicowi/ opiekunowi poprzez dziennik elektroniczny Librus.
5. Kod aktywacyjny należy odebrać osobiście w sekretariacie szkoły.
6. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Gdynia jest najlepszym interesem, jaki kiedykolwiek Polska mogła zrobić...
81-571 Gdynia
ul. Chwaszczyńska 26